tisdag 19 februari 2013

Min träning

Hemma efter ett gött hårt träningspass, närmare sagt ett kettlebellpass på Spartan Gym i Motala!

Jag har nästan nada erfarenhet av träning,, det enda jag gjort utanför skolans idrottslektioner (som ju tog slut i 2an i gymnasiet) är lite fotboll (som jag var väldigt kass på o hälsenan begärde att jag slutade) o luftgevär (inte den mest fysiska aktiviteten kanske). Minns att vi var på Actic (dåvarande nautilus) i sporthallen i högstadiet en gång o fick prova på maskinerna där, men that's it!

I höstas tänkte jag att nu får de vara nog! Jag måste börja träna! Med siktet inställt på Actic,, fastän jag inte var så sugen på att sitta i maskin efter maskin bland massa annat folk... men jag måste ju!
Som tur var skrev jag på facebook om mina planer, varför var de tur? Jo för min kusin såg detta o sa till mig att nej nej nej! inte Actic! Spartan ska det va! (nej, det var inte ordagrant utan detta är en sammanfattning ;)   )

Spartan?? Aha! Det är det stället där de står kettlebells på fönstret! Kettlebells?? Dem där kulorna med handtag..? Vad mer finns där? De kollade jag upp såklart och övervägde de olika alternativen.. länge... spartan, actic, spartan, actic,,,

Jag fick ett infall innan jul o gick på ett prova-på-pass på Spartan! Fick lära mig lite kettlebells, bulgarian bag o testa lite cirkelträning med de olika sakerna de hade. O kettlebells som jag trott att nej det är nog ingenting för mig.. det var skitkul! o dagen efter hade jag den värsta träningsvärken jag någonsin haft!!! ;)

Jag tittade inte ens åt Actic o nu är jag medlem på Spartan och lääängtar efter nästa träningspass! Det hade jag inte förutsett! Men det är ju roligt! Personalen är super, medlemarna lika så! Det finns inga maskiner och jag går enbart på ledarledda pass så det är bara att göra som man ska. I fredags började de med ett nytt pass som heter Spartan Moves, man kör lite dansinspirerande rörelser med ett gummiband o gör olika övningar mm, fullt öss i en halvtimme o man blir en ny människa!

Så kettlebells o gummiband är mina nya favosaker ;) kanske ska testa boxpass då de ska inkludera lite självförsvar i dem :)
Jag kör minst ett pass i veckan, försöker med två varje vecka men ibland är studierna ivägen, skulle vilja köra tre.. o jag har märkt skillnad på min kropp (jag har fått lite muskler!! :D ) o hur jag mår :)

Nepp nu ska jag duscha o se till att läsa lite till seminariet imorrn, då jag lär ha gooo träningsvärk :)

kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar