torsdag 14 februari 2013

"All by myself"


Alla <3 dag….

Ännu en alla hjärtans dag som jag är singel..  21 stycken and ongoing! Känns verkligen som att nästa år kommer det bli min 22, sen 23 o så vidare.. Ja vet jag är jättepositiv, men då man varit singel hela livet är det svårt att vara annat, särskilt denna dag :/  

Jag försöker se det ljusa denna dag, jag tänker på att jag har många kompisar jag älskar (som får massa choklad av mig då såklart :)) och en familj som älskar mig villkorslöst.. men det går inte att stoppa tankarna att gå dit de inte ska. Den där lilla rösten som frågar ”Varför är du ensam, Louise? Varför har du alltid varit ensam?” O jag är snabb med att hitta svaren. Listan över felen på mig blir lång. Och det känns som att jag alltid kommer få vara ensam (ironi att ”all by myself” spelades under en reklam snutt???) då jag är helt hopplös på killar och mtp min långa fellista.

Plötsligt händer det? Det är så alla säger till mig. Men det är väl som med triss där uttrycket är ifrån,, jag har aldrig vunnit nått mer än dubbelt så mycket som lotten kostar, det är ingen vinst. Så jag har både otur i spel och i kärlek...

Nej nu ska inte jag sitta här o skriva massa mer deprimerande text,, kanske räcker med bearbetning av mina känslor (det känns lite bättre att få ut det). Dags att hjälpa syrran med disken o sen ta ett bad med The Comforter ( en så väldoftande bubbelbit, bubbelbad är skönt) som ska få trösta mig :/

Positivt med denna dag: Imorrn är det fredag!

1 kommentar: