lördag 9 februari 2013

Lemony Flutter- Mums! Eller?

Imorse var det bara att slita sig från sängen o åka o träna, inte hunnit det i veckan :(
Ett härligt intensivt kettlebellpass!
Men kettlebells har sina nackdelar, bla förhårdnader på händerna...

Fast har min lilla bruk med mirakelkräm för dem!

 
Detta är vad som står på burken: Lemony Flutter
Vet att det står nagelbandssmör, men den kan användas var man än är torr eller hård. Jag har börjat använda denna varje kväll på nagelband, händerna, armbågarna o knäna (skulle tagit på fötterna oxå om jag inte haft nått anant för dem ;)  )
Den luktar citron! Syrlig citron så pass att man skulle vilja testa att äta den!
Man behöver bara lite lite för den är så 'smörig' att den lilla bit man tar smälter ut på huden, men det absorberas rätt snabbt.

Burken innehåller 50 g, kostar 99 kr o den finns hos Lush!

Lush är något av det bästa som finns! Kolla bara här:

 
De testar inte på djur och som ni ser gör de inte bara det, de strider mot djurtester!
Burken är inte oskuld och det har inte med sex o göra! Den är av halt av återvinnet material! De har oxå ett system som innebär att om man lämnar tillbaka 5 fullsize burkar får man en färsk ansiktsmask :) o de ser till att burken hamnar rätt (antingen återanvänts eller återvinns den rätt)

Här kommer mer positivt o roligt:

 
De har stor innehållsförtäckning, alltså inte att det är stort innehåll utan att den är stor o tydlig
o deras produkter görs för hand och allt har ett sånt här klistermärke som visar vem som gjort den och när samt när den går ut. Föredrar det än det som alla andra har, allt det bara står hur många månader produkten håller efter den blivit öppnad, tänk om man glömt bort när man gjorde det (hänt mig många gånger).

Jag minns när Lush i linköping öppnade för länge sen. Jag o mamma gick förbi o kände lukten och var tvunga att gå in, sen dess har jag varit fast! Men det är nu på senare dar då jag blivit mer medveten om djurtester och sånt som jag känner ännu starkare för Lush! Och jag har nu blivit ett igenkänt ansikte :) det märktes igår när jag var där för att köpa schampo o balsam till mamma o mig o jag var ju bara tvungen att köpa bubbelbiten The Comforter och hon som hjälpte mig sa att hon på något vis viste att jag skulle plocka på mig den ;)  har ni badkar? testa den!!


Ni lär få se mer från Lush kan jag garantera

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar