fredag 5 april 2013

fyra dagar i skolan slutar med trötthet o the hobbit

såååå trött.... fyra dagar i skolan efter 3 veckor lov.. hade en sovmorron idag dock, gjorde mig inte piggare :/

Nya kurser har börjat

Molekylärgenetik.
Mer genetik för vi hade en genetik-kurs förra året. Denna får mig att tänka på den vi hade på gymnasiet... inte världes bästa minnen. inte de bästa lärarna och när jag försöker tänka på labbar och lektioner ser jag bara hur jag cyklar till skolan för att ha en labb o är nån decimeter från att bli påkörd o missar labben för att jag hamnade i shock (de skulle anmäla det sa de på skolan, för det hände mellan skolan och dagiset som låg vid den,, på en gräsplan med stigar o träd, alltså inga bilar skulle vara där,, men de gjorde antagligen inte).  Men på föreläsningarna vi haft får jag i alla fall lite nyttiga flashbacks till lektioner så det är ju rep för det mesta.

Djurhållning och förvaltning
Kursen jag hade tänkt välja bort o gå GIS för att jag tänkt lämna etologi håller o gå mot ekologi. Men det gjorde jag aldrig o känner att nu kör jag denna. Jag har ju en softspot för djur samt är emot djurförsök på smink (tycker inte om för annat heller) samt päls mm. Blir mycket studiebesök, läs en gåg varje vecka eller mer, och då bland annat på en pälsfarm... o vi måste tänka på att vi inte får gå på dem med kritik för då får de inte komma tillbaka nästa år o så... blir att ta med silvertejp o tejpa igen min mun.
haft studiebesök denna vecka, mjölkgård så luktade ko när ja kom hem. O nyss skrev jag klart veckans uppgift...

Samtidigt nu som uppgiften blev klar har vi sett på The Hobbit, hela familjen tillsammans! o snart hela filmen utan att mamma gått upp o lagt sig! Tror hon tyckter den var bra :) hon gillar Gollum o när han kom in i filmen utbrast hon "Gullesnutt!"
Ska ta i se den i lugn o ro. Njuta av vyerna o musiken lite när jag inte sitter o stressar över skolan.

 Btw, gillar ni sånna här mer vardag/skola inlägg? Fick höra av en kompis när jag började blogga här att hon tyckte om att jag blandade så det inte bara var smink så därför har jag fortsatt att även ha med sånna här inkägg. Jag gillar att skriva, sånt här mer än skolsaker där pressen med att allt ska vara riktigt o korrekt finns.

Nu ska jag lägga mig så jag orkar köra ett träningspass imorrn :)

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar