onsdag 10 april 2013

Kommer inte på någon bra titel...

Jag kan inte sluta hosta! En liten mild förkylning är nu en ordentlig en...

Lite krasslig i helgen, ingen fara ju!

Nej Nej. Inte efter två halvdagars praktik på Vreta!

Jag har motat kor (typ, klappade lite o bad dem röra på sig), mjölkat (för första gången i mitt liv!), fodrat smågrisar (de rackarna kan verkligen få en att tappa balansen när de flockas runt en!), mockat massor (känner att jag ingjuter sån respekt hos de stora suggorna då jag ber snällt att "snälla kan du gå dit bort så jag kan göra lite rent" och klappar lite lätt på dem... och smågrisarna ska vi inte prata om... går inte att mota bort dem då de vill smaka på allt de kommer åt o de lyssnar inte för 5 öre!)
Grisarna var vi hos igår och det var så dammigt att vi fick ha ansiktsmask,, men de hjälpte inte för min hals blev helt ****, lägg till för lite sömn, tidiga mornar, kyla, träning, SNÖ!! och vips! Jag har feber, hostar konstant o täppt näsa...

Men är nog psykets fel oxå. När jag ser bakåt i tiden så märker jag att jag tenderar att bli lättare sjuk när jag haft mina lite tuffa perioder. Jag kan verkligen inte hålla tankarna ifrån sånt jag inte bör tänka på så fort de får vandra fritt, vilket är för ofta.

Allt detta tog verkligen ut sin rätt idag,, för på morgonens föreläsning idag var jag tvungen att sitta och sticka mig i handen med pennan för att inte somna, o det var en intressant föreläsning!! Jag erkänner att jag somnat på föreläsningar, men det har varit när vi minst varit i helklass, idag var vi mindre än 10 pers i ett sem-rum! Då märks de om man somnar :S

En gnutta ljus i  allt detta:
tycker fingrarna ser tjocka ut.. 

Glitter o duocrome får mig att dra lite på smilbanden när jag får syn på mina naglar. Bestämma mig för en att bära? noway!

Imorrn blir de studiebesök igen, försöksdjursenheten på US,, o på fredag ska jag med på mammas o syrrans julklapp: Takida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar