måndag 4 mars 2013

"Sweet dreams are made of" Dream Cream

En lite avstickare från all miljövård och evolution jag håller med på nu, mitt lilla schema brast direkt så nu gäller lagen gör så mcyket du bara kan o bli klar!! vilket ledde till huvudvärk o helt slut huvud idag... även fast jag hade lugn o ro så jag snodde syrrans lägenhet..

Men till nått roligare:

Jag håller ju på att byta ut alla hudvårdsprodukter jag har till Lush produkter. Näst ut var hudlotion, som jag inte ens hade innan, hade någon förut som gick dåligt in och var enbart kladdig, så blev helt avtänd på allt som hade med lotion att göra.. O nu dessutom kör jag operation smooth skin o då behövs lotion!

Länge trodde jag att jag hade oljig hy, men efter en make up kurs på MUS fick jag veta att jag faktiskt hade/har torr hy! Och då felbehandlat den under många år. Nu handlar allt om att återfukta!
Detta gällde ansiktet, men jag har ju märkt att de gäller kroppen oxå. Skrev ju om Lemony Flutter som jag använder på bla mina händer, knän o armbågar som verkligen blir torra som fnöske när jag inte smörjer dem. Men ett oljig nagelbandssmör funkar ju inte att använda på hela kroppen,,

Så jag gick till Lush som just nu highlightar deras bästsäljande Dream Cream o jag kom ju hem med den, var lite oundvikligt...

orkade inte ta fram systemkameran så fick bli mobilbild
DC är lugnande och kylande som passar även de mest känsliga.
Kan inte sätta fingret på vad den luktar,, kanske lite lavendel då den innehåller lavendelolja. Men det är mer dofter som jag inte kan bestämma. Det jag kan bestämma är att för mig är doften inte obehaglig och den stannar inte kvar länge, vilket jag värderar i en hudlotion då jag gärna vill kunna ändra hur jag luktar men endå kunna smörja in mig varje dag. Själva lotionen tas upp snabbt och gör i alla fall min hy mjuk. Den är dessutom dryg.

En burk med 240 g kostar 209 kr
kan tyckas dyrt men tänk på att detta är Lush, det är färskt, handgjort o underbart ;) när jag väl flyttar hemmifrån o måste spara varje krona så är nog detta en sak från Lush som jag kommer unna mig i alla fall.

Om en vecka befinner jag mig i Lushs hemland England... hur kunde flera månaders väntan bli en vecka?? Nerverna är helt klart här!!!

Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar