torsdag 13 februari 2014

2013 Summering

2014, jäklar vad tiden går..

Ett helt år har gått igen och tanken känns skrämmande.. nästa vecka fyller jag 22 år (ja ni ser när jag började med att skriva detta!!! Jag fyller 10 jan!)

Jag tänker ofta för mycket o nu så här vid nyår har tankarna gått om hur 2013 har varit för mig. Det känns som det inte varit mitt år, men det är nog för att jag har en tendens att fokusera på de dåliga sakerna, fast jag ska veta bättre och koncentrera mig på de bra… bakläxa igen!

Men lite kort summering inom olika kategorier

Skolan:
Under 2013 har jag läst många kurser från deprimerande Miljövård till krävande Djurfys. Djurfysen, eller Djurens fysiologiska funktioner och deras anpassning till miljön var nog den bästa. Den kursen fick mig att växa mest, innan den började var jag nära att vilja byta rikting för att slippa den, då ryktet var att den var väldigt tuff pga läraren. Men den var omgjord och vår lärare var väl sträng, men samtidigt hade han humor och ville att vi skulle lyckas att bli bättre och bättre. Detta ledde såklart till att min gamla prestations ångest hälsade på ibland. Vi hade en uppgift varje vecka, antingen skriftligt eller muntligt. Ska nämnas att denna kurs på var engelska! Jag var osäker på hur jag skulle fortsätta min utbildning och hade lite smått panik då jag inte helt viste vad jag ville göra. Men efter denna kurs samt info om Masterprogramet inom Etologi och Djurbiologi börjar allt kännas bättre!

Träning:
De som har mig på facebook eller är i min vänskapkrets kan inte ha undgått att jag börjat träna. Lite mer än ett år sen nu jag satte min fot på Spartan hälsoverkstad i Motala, o jag ångrar inget! Några månader sen vann jag en pt timme vilket var skitbra! Jag är inte så rörlig men de ska ändras på samt fick jag lära mig tre bra styrketräningsövningar som jag tränar med själv! Oftast blir de tidiga mornar o då är man oftast ensam, vilket betyder att jag kan ha min musik på ljudligt (nja, vågar inte skriva på för högt :P).
De kanske inte syns jättemycket på mig, än, men jag känner förändringarna. Jag känner mig tightare, o då menar jag att mina muskler vuxit till sig så jag känner det och det hjälper lite med att ge mig en aning mer självförtroende över mitt utseende. O jag kan själv se är jag spänner armarna att musklerna där vuxit! Har ’bulor’ ;)

Kärlek:
Detta är väl den kategorin som bidrar till att det inte varit mitt år. Jag har aldrig haft ett bra år i denna kategori o som många säger som får höra om mitt liv som evigt singel så har jag haft otur. Om de föregående kategorierna fått mig att växa så har denna fått mig att krympa. Vet fan inte om det handlar om otur längre… svårt att intala mig det,, går inte längre

Resor/händelser:
Känns som något som inte skulle kommit upp i 2012 summeringen om jag hade gjort en, men i år har de blivit resande och upptåg! Jag lämnade Sverige med min syster för att tillbringa ett par dagar i London. Att planera och genomföra en resa där jag haft väldigt mycket ansvar var nyttigt för mig tror jag och jag blev lite morskare. Jag började ’leva’ mer också, förutom Bruce Springsteen förra sommaren har jag inte varit på några större koncerter än några som varit i närheten (typ enbart Takida). Suktat allt för mycket när band jag gillar ska komma till Sverige o jag inte går för,,, pengar,,, transport,,, logi,,, tid,,,, ’inget för mig’,,,

Jobb:
Åter igen det negativa, jag sökte jobb till sommaren och gick på arbetsintervjuer, till och med provjobbade. Men de blev inget med det, så krympt här med då känslan att jag var oönskad och oattraktiv även på arbetsmarknaden. Fast har ju ökat erfarenheten.

Skönhet o hälsa:
detta är svårt,, då jag hittar nya bra saker o lär mig nya saker hela tiden o minns inte när eller hur! Hittade ju dock henna som har ersatt vanlig hårfärg och mitt hår tackar mig, och min nya hårvård! Under året har jag använt mindre och mindre smink,,, jag orkar inte mycket mer än hudvård o ögonbryn tidigt på morgonen o annars har jag ingen anledning att bära smink eller inte har tid att leka med det :/


Nått mer? Fan de har ju tagit tills nu att skriva detta! Inte hunnit med skolan o allt :/ o sen är det jobbigt att tänka på samt att skriva om mig själv när jag vet att andra kanske kommer läsa det :S men jag skriver det för min skull, en blogg kan ju agera lite 'dagbok'

Tror jag stannar här, om någon ens kommit hit haha jag har ju alla fall fått höra att personliga inlägg välkomnas

Nu ska jag sova, blir presentation av etologi labb samt sem med diskussion av jobbiga frågor samt förklara en artikel,, allt på engelska!


Kram!

2 kommentarer:

  1. Sötaste Louise. Jag fortsätter säga det. Kärleken i form av en partner kommer komma till dig med så småningom. Du säger ju själv att du har haft mycket med plugg och träning. En kille i ditt liv skulle ta mycket tid ifrån såna saker. Så jag tror du behöver ändra inställningen som du har till kärleken. Den kommer när du är mogen och när det är dags. Vilket även jag hoppas på är snart. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag tror nu att problemet är att jag fått en sån negativ känsla för killar och allt de här. Varje gång jag har utsatt mig för dem har det slutat med att jag blivit,, finner igen ord som sammanfogar sårad, rädd, nedbruten o förstörd. Så även om jag känner att jag längtar efter att någon skulle.. ja tycka om mig på det sättet, så är jag rädd för att jag inte vågar ta chansen igen o låta hoppet börja leva upp. Sen jag känner att jag nog snart mist all tillit mot män vilket skrämmer mig..
      ville inet svara igår när jag såg detta då de var alla <3 dag o detta var inte kärleksfullt direkt :/

      Radera