onsdag 4 december 2013

Bättre samvete med dessa borstar!

För att lägga en snygg make behövs bra borstar/penslar, det lärde jag mig tidigt när jag blev sminkintresserad sedan dess har jag samlat på mig en del, för det är svårt att köpa på sig alla borstar/penslar man behöver direkt. Borstar o penslar kan vara dyra nämligen.

Vad ska man välja för borstar?
Det hade jag ingen direkt tanke på, jag såg vad bloggarna jag följde hade och försökte skaffa dem. Det blev nästan enbart i naturhår, förutom foundation och  concealer penslarna. För jag hade lärt mig:

Naturhår till torrt
Syntet till gegga

FEL!!!

Det är något jag inte följer längre! Syntethår funkar alldeles utmärkt till torra produkter!

Mer positivt:
 - Lättare att hålla rena o fina! för att hålla naturhår rent o mjuk behövdes schampo o balsam, syntet kräver bara tvål el diskmedel

 - De kan användas till både puder och kletiga produkter!

 - Håret kommer inte ifrån djur!

Jag har bytt ut mina borstar mot syntetborstar, och det har inte kostat för mycket. Så tänkte visa er min samling!

Alla dessa är i syntet


Dessa rosa små penslar är i från Too Faced.
De tre till vänster ingår i ett sett man kan köpa, finns på beautybay för ca 340 kr, så dessa kan kännas lite i plånboken om man är student som mig, men jag fixade så jag fick dessa i julklapp förra året ;)
En liner/smudger för smådetaljer eller att sudda kajal med, en crease/blender för arbete i globlinjen samt en lite lite hårdare platt , lid/smoker borste för att packa på skugga
Den högra är ifrån en palett (som oxå var en julklapp) som är lik lid/smoker fast är lite tjockare och mjukare
Lägg till bildtext

 Ansiktsborstar ifrån Real Techniques by Samantha Chapman
Dessa är mjukare än de naturhårsborstarna jag haft!
Vänter till höger
Buffing brush- min foundationborste, men funkar till puder och blush oxå
Blush brush- nyaste tillskottet, mjukaste borsten jag har! Blushen går på mjuk och fint
Powder brush- stor fluffig och känns underbar mot ansiktet! Hade en i naturhår förut o den var sticksig hur jag än hade balsaminpackningar forever för att mjuka upp den!

Alla dessa kan även stå själva!
Contour brush-för highlitgher eller bronzer; kräm som puder. Funkar även till foundation om det krisar.
Detailer brush- en liten concealer pensel, men använder den till läppstift oxå

-- dessa två + buffing brush säljs i ett set med en 'vanlig' foundation borste (som jag get bort då jag inte behövde den). kostar endast 18 dollar! (ca 120 kr!) på iherb.com, den är dyrare i Sverige!
Nästa borstar kommer även dem i ett set för lika mycket $ på iherb.com ---

Ögonborstar samma märke
Orkar inte ta fram namnen så vth
en mjuk borste för att sudda skugga för att ge fina övergångar
en mjuk lite längre och mer plattformad borste än den förra, min favorit då man kan lägga på skugga samt sudda. + är den skitbra att lägga på concealer med under ögonen där det behövs så lite och tunt!
en eyeliner pensel, lite för tjock för mig men suddar kajal med denna
en borste som är likadan som too faced liner/smudger
en ögonbryns borste, lite för tjock för yttre delen av brynen men gör den inre delen jättebra

Jag kan verkligen varm rekommendera dessa borstar! Och har blivit väldigt populära bland de kända sminkbloggarna så de är inte bara jag som gillar dem.

De finns att få tag på på svenska sidor, har sett dem på eleven. Men de är dyrare här. Jag köpte Real Techniques på iHerb.com som sagt. 
Frakten ligger på 4 $ (köp inte mer än vad som kan fraktas med detta,, de gjorde vi nyss o fick införesmoms på nästan 100 kr! hade den dyrare frakten som DHL hade hand om,, o då var tullen påt mer ordentligt)
använder ni min kod FAQ668 så får ni 5 $ rabatt om ni handlar för mindre än 40 $, och 10 $ om ni handlar mer än det! Om ni handlar för första gången vill säga. 

Har mer produkter därifrån jag älskar som jag ska skriva om! 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar