onsdag 12 november 2014

Mitt 'nya' hår

Okey, jag har ju haft detta i snart två veckor, men kallar de nytt ändå!

Jag teasade mina vänner på facebook några veckor sen, om att jag skulle göra nått med mitt hår som jag alltid velat göra! och detta var de (som de som har mig på fb redan sett)


Ja, jag färgade håret rött. Varför? 
1. Som sagt har alltid velat göra det
2. Inte bytt hårfärg på flera år
3. Skulle vara vampyr på halloween.

Jag var lite tveksam till om det skulle fungera. Om ni följer mig här vet ni att jag färgat med henna (henna-blandning rättare sagt) för att hålla mitt hår någorlunda mörkbrunt. Henna lägger sig runt hårstrået och gör de svårt att färga över, hade jag läst. Testade för ett bra tag sen om blondering fungerade, men icke! Men icke-permanenta hårfärger skulle tydligen funka.

Detta är Manic Panic semi-permanenta hårfärg i färgen Vampire Red
 Vegansk och icke-djurtestad, skall helst användas på blek hår men denna nyans fungerar på ofärgat och behandlat hår bra.
Är ni sugna på crazy hårfärger, googla manic panic!


Så här såg mitt hår ut före, inte så mörkt längre

Å en till efterbild:

 Var lite kär i mitt hår!
Nu efter ett par tvättar har färgen längst upp blivit mer rosa o topparna är fortfarande mer åt det röda hållet. Tänker typ manga o anime när jag ser mitt hår!

Fått många komplimanger och många tycker jag passar i mitt röda hår.
Dock kommer jag nog inte fortsätta ha håret rött, inte med Manic Panics färg.
Den blöder som tusan. Med blöder menar jag att det färgar av sig på örngott (kan inte gå till säng med blött hår) men nu om det är nyduschat o torrt är det ingen fara. Varje gång jag duschar håret blir vattnet rosa, som i knallrosa! Fortfarande efter två veckor!

Så blir nog att gå tillbaka till brunt, men kan nog bli rött nån gång igen ;)
Fast ingen mer henna. Det är för bökigt i lägenheten då det smular mycket då det ska sitta i håret i minst tre timmar... så blir toning, har hittat ett som är cruelty free som jag ska testa.

Annars fick jag en fyra på Etologi tentan! Inte illa på första kursen i mastern!
Nya kursen Behavioral Neurobiology började förra veckan och det är inte en lugn stund (lite därför detta kommer nu). Nästa vecka blir det kolmården igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar