söndag 30 juni 2013

Midsommar o annat

Man skulle kunna tro att när man är ledig har man all tid i världen till tex bloggande,, nix...

Jag må inte ha ett jobb, då jag inte hört ifrån det jag var på igen tyvärr, men lite saker händer ju ändå.

Jag har sällskap om dagarna med Mira såklart, så de blir promenader bus o lek, släng in gnäll oxå
För att få lite pengar agerar jag 'städerska' hemma kan man säga, förutom hundpassare
Lite träning fås in, samt joggingturer med S, vi har börjar springa i Råssnäs. Vi kom inte långt första gången innan S fick en fluga i halsen :P just som vi prata om hur skönt det är att jogga utomhus i skogen haha

Midsommarafton spenderades hemma, istället för släktingarnas stuga nere vid Västervik som vi varit i många många år, och för första gången utan föräldrarna. Så de var jag, Mira, syrran, S och A.

Jag och A fixade en liten midsommarstång, som jag o S sen dansade runt, o sjöng de visor vi kom på :P Fast innan det åt vi väääldigt gott, grillat mm ^^
dans runt fina stången
gjort av gamla delar av huset o av en kratta+ massa betula pendula o blommor
hängiven i lek? skitsamma att finklänningen är på :P
Mira ville ju såklart vara med! Så här som bilden visar slutade det när vi till sist körde små grodorna o hoppade runt,,, då ville Mira leka! ^^

Efter detta följde oxå efterrätt, syrrans Hemmagjorda passionsfruktscurd, hennes Hemmagjorda marrängbottnar, hennes Hemmagjorda vanliggrädde och jordgubbar,,, HIMMEL,  o sedan lite ölkubb (utan öl, utan blandade lite eget,,, aldrig mer koskenkorva...), Mira ville vara med på det oxå,, men genom att gå eller ligga i skottläge.. så hon placerades vid sidan av banan.. där hon uttryckte sitt missnöje att hon inte fick vara med, genom ylningar ;P tror hon skrek att vi var taskmörtar ^^

Väldig trevlig dag/kväll/natt :)


ska försöka få till min första bloggvideo i veckan! försökte förra veckan men gamla diggisen (digitalkameran) lurade mig lite så blev ett stort hål i filmen samt slutet blev inte med heller... så nytt försök snart ;) vad det är får ni se de :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar